U moet meer kip eten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu U moet meer kip eten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu

U moet meer kip eten!

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Ik was niet echt van plan om jullie nu al weer te vermoeien met mijn jaloersmakende verhalen, maar wat ik vanochtend heb meegemaakt moet toch even gedeeld worden.

Henck Arronstraat Paramaribo, woensdag 4 december 7:48

Zoals iedere zonnige woensdagochtend stapte ik nietsvermoedend in de
bus op de Kwattaweg. Omdat de bus goed gevuld was, moest ik op een inklapbaar stoeltje in het gangpad plaatsnemen. Na zo’n 5 minuutjes rustig en krap gezeten te hebben, werd ik gedwongen op te staan omdat iemand zijn plaats van bestemming bereikt had. Wat er in de daaropvolgende halve minuut plaatsvond had ik niet voor mogelijk gehouden... Deze onschuldige jongeman werd in zijn kont geknepen door een vrouw van een jaar of 35. Nou is deze gebeurtenis op zich nog niet heel vreemd, maar deze vrouw dacht dat ik wel wat advies kon gebruiken. “U moet meer kip eten!” Deze vrouw constateerde ongetwijfeld dat de achterkant van mijn broek weinig inhoud heeft. Daar stond ik dan met mijn kleine kont, een rode kop en mijn bek vol tanden terwijl ik omringd werd door een aantal schaterlachende Surinamers: een goed begin van de woensdagochtend.

De chronologische volgorde is wederom ver te zoeken, maar je kan niet alles hebben. Vorige week vrijdag heb ik me voor de eerste keer verslapen. Waar mijn wekker hoogstwaarschijnlijk gewoon om half 7 is afgegaan ontwaakte ik rond een uur of 10, blijkbaar had ik de slaap nodig na een nachtje Havana. Op het werk werd ik nog niet gemist maar ik heb me voor Surinaamse begrippen toch gehaast om het niet al te gek te laten worden.

Zondag stond er een potje paintball in de jungle op het programma. Dit was ondanks de hitte uiteraard een groot succes, als je hier een keer hebt gepaintballd wil je nooit meer op zo’n saaie locatie in Nederland. Na het paintballen even de nodige verkoeling gezocht in het bruine water van de Colakreek en lekker kip (!) gegeten, alvorens terug te keren naar de stad.

Cristiano Ronaldo? Messi? Zlatan? Robben? Ribéry? Die Gouden Bal gaat na afgelopen maandag naar mij. Maandagmiddag heb ik een tenue van Tottenham Hotspur en voetbalschoenen gekocht voor het enorme bedrag van 92,50 SRD (iets meer dan 20 euro). ’s Avonds heb ik voor het eerst in jaren weer eens 11 tegen 11 gevoetbald, en zowaar meteen in een heus stadionnetje. Ons team bestond voor de helft uit stagiairs en voor de helft uit Surinaamse gasten. Het viel me op dat je van de Surinaamse medespelers niet altijd hoef te verwachten dat ze de bal afspelen of zich aan hun positie houden. De opponenten waren 11 “veteranen” en 1 “scheidsrechter”. In 70 minuten tijd kregen we 5 strafschoppen tegen en werden 2 van onze doelpunten onterecht afgekeurd vanwege vermeend buitenspel, het was dan ook niet zo gek dat we de wedstrijd verloren. Zelf heb ik als invaller zo’n 40 minuten mee gedaan als rechtshalf, behoudens een degelijke steekpass en een degelijke interceptie stelde het natuurlijk niet veel voor: Cristiano Ronaldo kan opgelucht adem halen, bovendien was de stemming al afgelopen.

Ik ga even een broodje kip eten, tot later!

  • 04 December 2013 - 15:53

    Rianne:

    Geweldig verhaal!!!!! Meer kip eten........haha.
    Ik zie het helemaal voor me, jij in die bus.
    Goed verhaal voor in Eva haar werkstuk.

    Ach jaloersmakend, wij gaan morgen lekker sushi eten met je moeder en Tessa en oma.
    Dat is pas jaloersmakend!!!

    X Rianne, Hans, Maaike en Eva.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 14938

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 12 Maart 2014

Paramaribo

Landen bezocht: