They loving the crew - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu They loving the crew - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu

They loving the crew

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Voordat mijn oma's zich ten onrechte zorgen gaan maken, is het tijd voor een nieuwe update vanuit Paramaribo.

Vorige week was mijn eerste werkweek als werknemer van SU For You en dat is uiteraard zeer goed bevallen. Mails beantwoorden, Facebook berichten posten, inkopen doen voor trips en het mooiste: in het weekend mee op trip. Ik moest voor de tweede keer naar Apiapaati wat ik natuurlijk zeer vervelend vond, maar ik heb er toch maar zonder morren mee ingestemd. Allemaal leuk en aardig, maar het vertrek richting Apiapaati stond gepland op vrijdagochtend 7 uur. Dit betekent dat ik om half 6 op moest staan om ontbijt voor de gasten te maken. Zoals het hoort werd donderdag Havana gewoon uitgespeeld, wat tot gevolg had dat ik nog een half uur had om te slapen. Mijn gemiste slaap heb ik in de bus en op de boot ruimschoots ingehaald, dus maak je vooral geen zorgen. In het weekend hebben we de Ananasberg beklommen, uitgerust in de watervallen, dorpswandeling gemaakt en het bijzonderste (omdat ik het nog niet mee had gemaakt): feest gevierd vanwege een sterfgeval. De Marrons vieren blijkbaar feest als er iemand door ouderdom of op een mooie manier om het leven is gekomen. Wat er mooi is aan een hartstilstand tijdens het kappen van een boom is mij nog onduidelijk, maar het was in ieder geval feest.

De dagen in de stad kom ik ook nog prima door. Hapje eten, voetballen, drankje doen, nieuwe ontwikkelingen voor SU For You enzovoorts. Het verschrikkelijke nieuws dat de Hydroboyz uit elkaar zijn is mij vandaag ten ore gekomen, nu weet ik hoe duizenden bakvissen zich voelden toen Take That uit elkaar ging. Maar niet getreurd, ik spring vanavond wel extra hard op Hindabuilding want het is weer donderdag!

  • 13 Maart 2014 - 18:11

    Marjo Van Zeijst:

    lieve Tom, wat een leuk werk doe je nu. Jammer, dat ik er te oud voor ben, anders.."..Ik ben wel blij, dat je er over een paar weekjes weer bent.
    Dag knul, liefs van je oma Marjo xx

  • 13 Maart 2014 - 19:05

    Arie Verschoor :

    Hoi Tom
    Wederom mooi verhaal.
    Het vieren van een mooi leven, waarom niet?
    Enjoy
    Tot snel.
    's Avonds een man 's morgens een man => maak er wat van

    Groet uit Vitho.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 14884

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 12 Maart 2014

Paramaribo

Landen bezocht: