DuBlakaBogarde - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu DuBlakaBogarde - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu

DuBlakaBogarde

Blijf op de hoogte en volg Tom

20 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Iedereen die Facebook heeft weet natuurlijk al lang wat het absolute hoogtepunt van de afgelopen dagen was. Ik sta namelijk op de foto met de Johan Cruijff van de conflicten, Winston Bogarde. 'Lex Goudsmit' zou natuurlijk voor iedere voetballiefhebber, en zeker voor iedere Ajacied, een enorme held moeten zijn. Ik ben echter bang dat de linksback van weleer niet meer zo snel is als vroeger, er zitten wat extra kilootjes aan. Na donderdag op de foto te zijn gegaan met Bogarde stond hij vrijdagnacht ineens naast me te plassen. Dat maakt hem, na Rafael van der Vaart, de tweede voetballer die de eer heeft gehad naast mij te staan plassen.

Kennen jullie die mop van die zes jongemannen die gingen vissen? Die gingen niet. Na de eeuwenoude, inmiddels een goede twee weken, zondagstraditie om een tosti te eten bij Zus & Zo zouden we dus gaan vissen op de Surinamerivier. Uiteindelijk hebben we als een soort nouveau clochards zitten chillen op de pier omdat de boot niet kwam opdagen, uiteindelijk wellicht veel leuker dan vissen. Ondanks dat het mannetje van de boot meerdere keren aan heeft gegeven eraan te komen, verbaasde het feit dat hij niet op kwam dagen me eigenlijk niks en zo is dat met meer dingen.

Ik maak niet zo veel bijzonders meer mee, al is het waarschijnlijker dat ik gewoon niet zo veel dingen meer bijzonder vind. Alles is hier zo normaal geworden. Met uitgaan 5x Azonto (http://www.youtube.com/watch?v=O9hRRzHkf1E), 4x Alingo (http://www.youtube.com/watch?v=UWaNr5fNm84), 3x Sokorde (http://www.youtube.com/watch?v=TsucfILCIc8) en 3x Kukere (http://www.youtube.com/watch?v=4YvzTizFakk) horen. Op de radio 20x de reclame van Fernandes horen. Een papiertje op je rietje als je ergens iets gaat drinken, fietsende Surinamers die constant op hun achterwiel rijden of op hun bagagedrager zitten en mensen die "Hey, hoe gaat het?" zeggen en vervolgens keihard doorlopen zonder op enig antwoord te wachten. Het is allemaal niet meer dan normaal. Dat ik verder op dit moment niks kan benoemen zegt genoeg.

Komend weekend ga ik op trip naar Avanavero en Blanche Marie, dus het volgende reisverslag is ongetwijfeld veel interessanter.

  • 20 Januari 2014 - 20:17

    Arie Verschoor:

    Ja Tom,
    Met van der Vaart bij het oude AZ op de Hout, in de businessclub.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 14871

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 12 Maart 2014

Paramaribo

Landen bezocht: