Eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Verschoor - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Na een week vol afscheidsbiertjes, (te veel) afscheidsgin-tonics, afscheidsfeestjes, afscheidsetentjes, afscheidsFIFAsessies en afscheidslunches was het afgelopen vrijdag dan eindelijk zover. Een vliegtuig van SLM zou mij, mijn kapotte schermpje, mijn gezette buurman, mijn krijsende buurmeisje en nog heel veel andere mensen naar het Johan Adolf Pengel International Airport brengen.

Daar aangekomen wachtte chauffeur Maik (volgens mij heette 'ie zo) mij op om mij naar mijn verblijfplaats te brengen. Nadat ik eerst achter het stuur plaats nam, omdat ik even was vergeten dat ze hier links rijden en het stuur rechts zit, vertelde Maik tot mijn grote verbazing dat hij mij naar de Wakibasoestraat 625 zou brengen. Ik was ervan overtuigd dat ik een huurcontract had getekend voor een studio met eigen badkamer en keuken aan de Henck Arronstraat. In plaats daarvan kwam ik vrijdagavond laat aan in een huis dat ik op dit moment met 9 anderen moet delen en waar geen warm water uit de kraan komt. Hoe dit verder zal gaan en of het de bedoeling is dat ik hier blijf als het me bevalt is mij nog niet duidelijk maar ik hou jullie op de hoogte.

De huisgenoten die aanwezig waren toen ik aankwam (5 geloof ik), vertrokken na 10 minuten omdat ze uit zouden gaan met de 'partybus'. Ik was zo moe van de reis dat ik besloot mijn koffer uit te pakken en op bed te gaan liggen. Ondanks dat het bed prima ligt en de airco in mijn kamer goed werkt heb ik nog niet echt lekker geslapen en was ik zo'n vijf uur eerder wakker dan mijn huisgenoten. Die vijf uur heb ik voornamelijk gevuld met Candy Crush en lezen. Ik was wel in bezit van het WiFi-wachtwoord, deze bleek echter een letter te missen waardoor ik pas op internet kon toen een van mijn huisgenoten wakker was. Daarnaast kon ik ook pas gaan douchen toen een van mijn huisgenoten wakker werd omdat ik zelf geen handdoeken mee had genomen omdat deze in de studio niet nodig zouden zijn, heel fijn dus allemaal.

Vanmiddag heb ik boodschappen gedaan, op de fiets! Het woord zweten heeft voor mij een hele nieuwe betekenis gekregen, dat wordt wat als ik in overhemd en pantalon naar het werk moet gaan fietsen. Net eten besteld bij de Burger King, lekker Surinaams, en wat de avond brengt moeten we nog zien. Morgenmiddag om 3 uur (tenminste, zo is afgesproken) krijg ik een citytour door Paramaribo. Gezien het feit dat Maik zijn gaspedaal niet altijd weet te vinden, denk ik dat ik alles goed zal kunnen bekijken.

Groeten!

  • 02 November 2013 - 21:46

    Arie Verschoor :

    Hoi Tom,
    Leuk stukje, ga zo door met schrijven.
    Geniet van de ervaringen, nieuwe mensen, contacten en omgeving.
    Blijf schrijven en genieten.
    Groet
    Pappa

  • 02 November 2013 - 22:57

    Anne-Miek:

    Hee Tom,
    Zoals je weet is een goed begin het halve werk. Je zit in het verkeerde appartement met koud water en je hebt al een fiets! Wat wil een mens nog meer?
    Het enige dat nog ontbreekt is een nieuwe stamkroeg. En zweetbandjes.

    Geniet van je eerste Surinaamse zondag en houd ons op de hoogte!

    Anne-Miek

  • 02 November 2013 - 23:17

    Marco Verschoor:

    Hoi Tom,

    Een leuk verhaal om te lezen en ervaring rijker na een dag. Welke verrassingen volgen nog meer. Als de stage verveeld kan je als nog als journalist te werk gaan.

    Marco

  • 03 November 2013 - 10:25

    Nicoline:

    Hoi,je eerste ervaringen in het mooie Suriname heb je in ieder geval doorstaan.Een goed begin is het halve werk.Nog heel veel plezier,groetjes ook van Wim

  • 03 November 2013 - 11:12

    Marco,Carola,bronte,jonah,rosa:

    Carola:slaap goed uit (en drink niet te veel bier)
    Jonah:zullen we nog een keer skype
    Rosa:het zal je zeker bevallen

  • 03 November 2013 - 11:15

    Rosa:

    Tom bronte is jarig geweest en dit was gezellig. Ik ben heel laat naar bed gegaan.
    Een grote kus van Rosa

  • 04 November 2013 - 14:27

    Frannie Meijburg:

    Hoi Tom,

    Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat.
    Wel een hele belevenis, dit nemen ze niet meer van je af.
    Succes en tot horens, Frannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 14888

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 12 Maart 2014

Paramaribo

Landen bezocht: